Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Sokakban felmerül ez a kérdés. Lássuk a kérdést Pro és Contra:

 

Contra:

A legtöbben az állomás ellen úgy érvelnek:

- Hiszen 2 lépésre van innen a Kálvin tér és a Szent Gellért tér is, minek még egy állomás?

- Minek pazaroljuk a pénzt ilyen sok közeli állomásra, gyalog is megtehető ez a táv a hídon, vagy a Vámház körúton a 2 szomszédos állomástól!

- Nincs is a Fővám térnek akkora forgalma, mint a Kálvin térnak, vagy a Szent Gellért térnek, akkor minek növelik a leendő metró menetidejét egy plusz megállóval? 

 

Sőt egyes vicces portálokon már alternatív hasznosítási lehetőségeket is kitaláltak a megépült tágas föld alatti terekre:

lehetne itt focipálya, sportuszoda, mélygarázs, raktár, stb.

 

Pro:

Csakhogy abba nem gondolnak bele a fenti sorokkal egyetértők, hogy kik is használják, használnák a Fővám teret és a 4-es metrót valójában!

Amint azt a Társadalomrajz a téren fejezetben bemutattam, igenis van forgalma a Fővám térnek. Nem olyan nagy, mint a Szent Gellért térnek, vagy a Kálvin térnek, de legalább olyan összetett, és nem elhanyagolható.

Apropó forgalom, itt egy oszlopdiagram, ami mutatja a leendő metróállomások forgalmát:

Fel- és leszállók száma naponta Keleti pálaudvartól ⇒ Kelenföldi Pályaudvar felé:

Kép

Fel- és leszállók száma naponta Kelenföldi pályaudvartól ⇒ Keleti pályaudvar felé:

Kép

Ha valaki hétköznap csúcsidőben látogat el a Fővám térre 47-49-essel, vagy 2-es villamossal, azt tapasztalja - főként a 47-49-esen -, hogy a villamos tömött, és főként az egyetemisták jóvoltából.

Az elég abszurd lenne, ha a metró érintené több ezer egyetemista napi utazási célját, de nem állna ott meg!

És ekkor még csak az egyetemistákról beszéltem, ami nem a történet egésze.  

Kép

Tapasztalatom ugyanis azt mutatja, a turisták és turistavezetők kedvelt kiindulási és célpontja a Váci utca Fővám téri vége. Innen nem csak a Váci utca közelíthető meg, de a Vásárcsarnok kedvelt magyaros és időszakosan más nemzeti standjai is.

Észre kell vennünk, hogy maga a tér is esztétikai értékkel bír, amit a metró-beruházás felszíni munkálatai is kiemelnek tartós, és reprezentatív burkolatokkal, történelmi lámpákkal, felismerhető dizájnnal.

Emellett a parkosítás, panoráma-padsor és fasor telepítés is vonzó célponttá teszi az eddig főként közlekedési csomópontként szolgáló teret. 

Zárásként tehát elmondhatom: lehet, hogy eddig egy alacsonyabb forgalmú hely volt a Fővám tér, ahol leginkább áthaladt az ember, vagy épp tanulás, bevásárlás céljából kellett idejönnie, de azzal, hogy bekerült a 4-es metró állomási közé, azzal megkapta az esélyt, hogy a Belváros déli kapujaként beolvadjon a történelmi városrészbe, és az eddig kiaknázatlan lehetőségeit (tér közepén fekvő park, Duna-korzó) felhasználja egy kellemes, kikapcsolódást és panorámát nyújtó területté váláshoz.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.